Dag 15 - Mina drömmar

Min dröm om vad som ska hände inom en vecka
Jag vill så gärna beställa hem de där hörlurarna.

Min dröm om vad som ska hända det här året, passande såhär efter nyår
Jag vill att jag det här året inte ska låta saker dra ner mig. Det kommer antagligen inte gå till så i alla fall, men jag vill börja sätta saker i lite perspektiv och inte låta varje småsak sluta med skakande i säng med önskan om tårar som inte kommer. Dessutom vill jag dra ner lite på tänkandet, fast det lär väl inte gå.

Min dröm om i sommar
Jag vill att min familj ska ta oss till USA. Jag vill gå runt i Hogsmeade. Jag vill shoppa i New York. Och jag vill åka på festival, eller i alla fall flera konserter. Jag vill bada. Jag vill träffa nytt folk. Jag vill skratta. Jag vill uppleva. 

Min dröm inför framtiden, typ det här vill jag bli när jag blir stor
Jag vill vara utbildad inom psykologi och jobba med ungdomar. Jag vill vara gift, eller i alla fall ha ett stadigt förhållande, med en man som vill ungefär samma saker som jag och förstår sig på mig. Vi har två barn, varav åtminstonde en är en tjej, och så har vi en katt också. Världen är inte helt förstörd, och samhället är rent av lite fint.
Fast viktigast är väl egentligen det där med lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0