Dag 09 - Min tro

Jag skulle vilja säga att jag tror på mänskligheten, men det gör jag verkligen inte.
Jag skulle vilja säga att jag tror på att om man bestämmer sig för något så går det, men det fungerar inte alltid så. Det är en himla massa saker som ska passa in.

Jag är kristen. Jag tror på gud, och jag tror på bibeln. Inte bibelns alla historier, inte ordagrant, men jag tror på att alla berättelser i bibeln har en mening, och det är syftet jag tror på. Jag har trott på gud sen min mormor dog. Jag antar att jag behövde något att tro på, sen fastnade jag väl.

Jag skulle vilja säga, att jag går i kyrkan. Men det har jag inte gjort på väldigt länge, jag tycker dock att gudstjänster är väldigt mysigt, om man har tur med prästen. Min favoritpräst, han heter Arne. Han motiverar mig, såhär sa han en gång;
Jesus var inte en högt uppsatt person, han var som vi, en vanlig människa. Kanske ska någon av er också förändra.

I somras konfirmerades jag. Jag träffade vänner, hade roligt, tänkte, skrattade, grät tror jag också att jag gjorde. Det var väldigt fint alltihopa, fast att vi var tvungna att gå upp sju på morgonen.
På själva konfirmationen blev jag tårögd när vi gick in i kyrkan. Det var väldigt fint alltihopa helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0