Dansa, fastän

Jag ska dansa, fastän hjärtat brister,
dansa fastän hjärtat brister. Det går
sönder i takt med basen i marken.
Det går sönder i akt med värkande
huvet. Vulkan inuti men polerade
ytan. Det här golvet ikväll, jag ska
vara sist här. Dansa, fastän hjärtat
brister. Dansa fastän du inte är här.

Dansa, fastän - definitivt en av mina favoriter från Facit.

Jag är aldrig ledsen mera,
känner inte mycket längre.

Jag blev som kvar. - Läser hon mina tankar?

Ska vi starta upp en by.
Ska vi bygga upp något nytt.
Ska vi skriva en ny bibel,
med tio nya budord. Kan
vi heta något anant, Fredrik!
Ska vi passa in någonstans
där man får sköta sitt eget
huvud men slipper sköta
sig själv.

Fredrik - den är bara så sann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0